Mattant!

Hej hej! 
Sedan jag skrev sist så har jag börjat på en utbildning där jag blir köksbiträde. Jag började i måndags så har inte riktigt kommit in i det ännu men tror att det kommer bli riktigt skoj. De är ett härligt gäng och kommer nog att bli spännande. Ett plus är att miin goda vän Lena också går där vilket gör det lite lättre. 
 
Livet rullar på nu, är så otorligt skönt att ha kommit på vad man vill göra. Inte bara gå hemma och fundera på vad man ska göra i livet. Utan nu känns det som att jag har ett mål i livet, är kankse inte det man vill göra för resten av sitt liv men är ju ändå en utbildning som jag kan bygga på, en grund och en trygghet. Något som jag kan falla tillbaka på, som jag har det nu så har jag ingen direkt utbildning, iallafall inget jag har använding av. 
Om jag har tur så efter denna utbildningen så kan jag jobba lite på dagis eller skolkök eller något annat kök, trivs jag med det så kan jag efter jag fyllt 25 år kan jag fortsätta att utbilda mig till kock. 
 
 
 
Bästa är att jag har två v eckor ledigt! Asså helt ledig, inte arbetslös. Två veckor jag kan njuta av ledigheten! Plus att det är när Robban har semester. Min och Robban första ledighet tillsammans! Hoppas på en händelserik och kul sommar. 
 
Strax gå ut med min älskling så nu säger jag puss och kram!
 
 

Kommentera här: