Alexander

Oj, vad tiden går fort när man har roligt. Jag har inte skrivit här sedan i sommras! Har hänt en del sedan dess. 
Vi fick får underbara son Alexander 16/10-2015
 
 
Förlossningnen gick bra. 
Starade när mitt vatten gick här hemma vid 18.30 den 15/10. Så då var det bara att ta väskorna och åka till förlossningnen. Men verken jag eller min sambo trodde vi skulle bli kvar där då jag inte hade några värkar eller annat när vi var på dit. Kl 20.00 blev iv inskrivna på förlossningen. De tog ett CTG sen fick jag upp och gå i en timme innan de skulle undersöka mig för de ville se om mitt värkarbete satte igång. Vilket det gjorde, så undersökte mig. då var jag två centimeter öppen. Då börjar vi förstå att det faktiskt dags! Snart skulle vi få se vårt lilla mirkael som vi har gått och längtat efter så länge! 
Jag kämpade på ett par timmar inne på rummet, hoppade på pilatesbollen gick varv efter varv runt sängen.
Vid 01.00 undesökte de mig igen och då var jag öppen fem cm och de frågade om jag ville ta ett bad vilket jag tacksamt tog emot. Väl i badet började jag med lustgas. Hade det rätt jobbigt med trycket neråt och trodde tydligen hela tiden att han var på väg ut! Men till sist kände jag hur barnets huvud på riktigt tryckte ner så de tog upp mig ur badert vid 04.00 och jag började strax därefter krysta och 04.23 föddes vår prins <3 
Han var 50 cm lång och vägde 3795 g. 
 
 
 
 
 
 
Nästa vecka blir han 4 månader och han är helt underbar. Han är en bestämd liten kille som vet vad han vill :D 
 
Och den 23/11-2015 Föddes hans söta kusin Lucas!
 
 Det skiljer bara 5 veckor mellan dom och det är så underbart att dea detta med sin syster. 
Vi har kunnat fråga varandra och bara se hur de utvecklas och hur de är lika/olika. Helt underbart! 
 
 
 
Nu får jag inte skriva mer för han ;) 
Återkommer snart!

Kommentera här: