Purémat

Äntligen har jag börjat med puré till Alex och som jag har längtat! Började med för ett tag sedan men nu har jag börjat göra egen puré till han :D Har gjort broccoli och majspuré änsålänge men ska göra blomkål, palsternacka, päron och mycket mer men först får han börja med det jag har ^^ Fryser in det i iskuber, för tanken är inte att han ska bli mätt utan nu bara tränar vi på att svälja maten. Så en sådan iskub är ca en tesked och han bestämmer själv hur mycket han vill ha. Vill absolut inte tvinga han för då blir det en tråkig upplevelse med mat. 
Han är så duktig med att äta redan! Han sväljer jättebra och kväljs inte längre. Jag är riktigt imponerad. Hans favorit änsålänge är majs :) 

I tisdags var Jonathan och Felicia här och sov över :D Var längesen de sov här och har saknat att ha mina lånebarn här <3 Innan jag fick Alexander hade vi mycket barn här men inte så lätt nu när jag fått Alex. Men nu när Alex är lite större så är det lättare. 
Vi hade så mysigt! I tisdag när vi kom hem till mig så åt vi lite middag sen gick vi till Netto för att köpa godis trots att det bara var tisdag! ;) När vi kom hem spelade vi försvunna diamanten sen monopol och jag vann i bägge :D Jag har alltid otur i spel annars och vinner aldrig men inte denns gången. Sedan mös vi framför tvn. 
Och på onsdagen spelade vi galen panna

En bild på mig och Felicia när vi spelade galen panna :) 

Och imorgon är det fredag och jag har inget planerat! Annars på fredagar brukar jag alltid hitta på något för Robban jobbar hela dagen. Men med en bebis så går tiden ändå kan man ju lugnt säga :P Lite skönt att det öppet. 
 
Dags att sova innan Alexander vaknar och vill ha mat, natti! 

Kommentera här: